Föräldrarkurs nummer ett

 
Idag var vi på våran första föräldrarkurs av tre. Det var väldigt trevligt och lärorikt. Vissa nya saker å andra saker man redan vet. Men ja det var väldigt bra att komma iväg på denna kurs idag. Kanske trodde att men inte skulle gå i början av våra funderingar om detta men nu fanns det inget att tveka på.
men våran kära barnmorska "vägrar" att föja med när vi ska till förlossningen =) känner mig såå trygg med henne. Det är lite roligt men ja vi har skojat om att hon borde följa med oss.
Tal om barnmorskan så har det idag väckt mig ännu mer än tidigare att det är snart dags att föda. Tiden går nu lite för fort och jag fick mer "skräck" till förlossningen än vad jag har haft tidigare.
Älsklingen har tänkt mer på förlossning än vad jag gjort tidigare. Idag kom det mer till mig. Och det är lite jobbigt samtidigt som skönt och verkligt att hon öppnade ögonen för detta stora skede i livet för mig/oss.
Sen annat fint och lite jobbigt för älsklingen idag, är att kännslorna har svajat massor för henne framför allt idag. Det är fint det. Hon har de kännslor som jag trodde jag skulle ha. Jag tycker det är vackert.
Vi såg på en film på kursen och hon ville fälla en tår eller två. Hon har fällt några fin tårar full av kännslor idag över lag. Svallar av dessa kännslor från henne idag. Det är vackert det. Älskar min vackra festmö massor. Ännu mera när hon visar den sidan, den sidan jag trodde som sagt att jag skulle ha mer av nu när jag är gravid.
Det har vart en nyttig dag det har det verkligen vart med föräldrarkurs och massa kännslor från oss på olika sätt.
Nästa kurs kommer säkert med svalla av funderingar. För det kommer handla lite om smärtlindring.
Ett laddat ämne..!!
Jo sen en viktig sak PACKA VÄSKAN till BB..!! Det ska man ju göra. Idag gick vi igenom lite funderingar på vad vi kan tänks att ha med oss. Och ja vi har lagt ner lite nu idag. Men vi kommer säkert packa fyra gånger till. Men nu står väskan där lite små redo.
Oj sådan dag vi haft idag. även om det är så som det känns som om vi inte gjort så mycket idag så har det hänt massor för oss idag. Spännande å kännslomässigt!!
 
Kramar P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0