Massor hinner hända sen sist

Nu har det gått ett tag sen sist vi bloggade. Vi har försökt göra det två ggr men inte lyckas för vi har blivet utloggade av någon anledning. Så då har man givet upp lite i att sätta sig och blogga.
Nu för två dagar sen gick det bra för älsklingen å skriva några rader. Det är ju bra det. Så nu är det min tur.

Idag har det varit lungt för min del. Men ja igår o i förrgår så var det jobbigare att vara gravid för min del. AJ vad ont man kan få ibland. Förverkarna kan vara igång kanske man kan kalla det. Vad vet jag jag har inte vart med om detta tidigare.
Men nu har jag kommet fram till att jag vill att lilla barnet får komma men jag vill inte åka till BB och föda. Jag kan hoppa över den biten. Barnet kan komma ut ändå utan den där delen att jag ska föda. Jobbigt delämma det där. Och älsklingen vill inte att den kommer på natten. För då sover vi ju som bäst.
Jag vill att vi väntar ett tag för nu har älsklingen fått en sträckning i bröstkorgen. Inte bra att hon har ont. Det räcker med att jag har ont kan vi ju tycka.
Gud vad förvirrat detta blir. HUR VILL VI HA DET? Ja vi vill ha barnet hos oss nu men just att få fram det i "rätt" tid är inte lätt.
Tur är ju det att vi inte kan bestämma det. De vore skrämmande att man kunde bestämma när den skulle komma ut. Jo det går ju med käjsarsnitt. Men vi har ju inte planerat det. Så då blir det svårarae att veta när den lilla vill komma ut till oss.
Men det är härligt att veta att det kan bli när som hälst nu inom rimmliga gränser. SKÖNT DET!!

Jaha vad har hänt då? Jag minns inte vad man har skrivet om sist.
Men MVC besöket var bra.
6kilo har jag gått upp sen första invägningen.
Alla värden ser bra ut.
Kurvan håller man sig till väldigt bra.
Hjärtljuden är som de ska.
Huvudet är ruckbart.
Ja allt ser ut som det ska och det känns fint det.
Vi har packat väskan till BB
Stallt fram bilbarnstolen.
Skrivet ett förlossnings brev.
journalen är redo.
Ja nu kan vi rent av åka iväg och föda.
Vi var iväg o bada här en dag med i badhuset och det ville vi hinna med innan barnet kom. Så ja det är väl det som har hänt. Älsklingen städar o har satt upp saker i barnrummet, hämtat barnkläder som hon hadde som barn o vi har tvättat dem o lagt i lådorna.!!
Mer händer hela tiden och massor hinner man missa att skriva ner. Men jag gör mitt bästa för att komma ihåg. Med tanke på att det nu var ett tag sen som man skrev. men ja det blir så i livet ibland.
Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi av nästa gång. Vem vet nästa gång kanske vi är mammor =)
Kramar till er// P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0